Team

  • Marie-Josée Lachance

    NUMIX AWARDS Director /

              

    Marie-Josée Lachance has over twenty years of experience in rich interactive production and digital business development. As a web producer for various agencies, notably La Presse Télé, then as entertainment and video product manager for Bell Media (Sympatico web portal), she took part in the development of a series of innovative projects, several of which were honoured during excellence awards competitions. Today as an independent and versatile producer, she tackles the web/TV convergence as much as virtual reality (Les pays d'en haut) and educational youth products (LOOV). An active participant of the digital media industry, she was notably part of the founding committee of the Numix Awards, in addition to being a board member of the FCTMN.

  • Geneviève Roy

    Directrice de production / PRIX NUMIX

              
  • Jean Tourangeau

    Développement auditoire / PRIX NUMIX

              
  • Merryl B. Lavoie

    Responsable des communications / PRIX NUMIX

              
  • Marie Létourneau

    Professionnelle des relations de presse / PRIX NUMIX

              

Advisory committee

  • Jenny Thibault

    General manager / Xn Québec, Digital experiences producers Association

              

    Jenny has more than 15 years of experience in the management of cultural organisations and projects. Before accepting the position of general manager of Xn Québec, she was head of public relations at the NFB. As such, she was in charge of institutional activities and industry relations, strategic positioning, and partnership development. She previously worked during ten years as a marketing agent for films, digital works and interactive installations. She contributed to the rapid development and blossoming of the first digital works of the NFB and its dedicated studios. She also leads an important Canadian cultural event, the FME (Festival de musique émergente en Abitibi-Témiscamingue). She cofounded that festival and evolved along with it over the years, overseeing its communication-marketing, programming and strategic planning orientations.

  • Pauline Boisbouvier

    Chef, développement et production, contenus numériques et de marque / Zone 3

              

    Après des études en France en ingénierie des médias, Pauline a travaillé quelques années à Paris comme chargée de projets Web chez Digitas (Groupe Publicis), puis comme chef de projet webmarketing chez Mediastay, leader européen du jeu gratuit en ligne. Elle traverse l’Atlantique en 2011 s’établir à Montréal comme chargée de comptes numériques chez Ogilvy Montréal, avant de faire un passage remarqué chez URBANIA, puis chez Idéacom International, où elle occupait le poste de directrice des projets interactifs. Elle a rejoint ZONE3 en 2017 pour prendre la tête de l’équipe numérique, où elle contribue au développement multiplateforme des projets et à la production de l’ensemble des contenus numériques. Elle a collaboré à plusieurs projets qui ont résonné ici et à l’international au cours des dernières années, notamment «Fort McMoney» et «Apocalypse la 1ère Guerre mondiale».

  • Louis-Félix Cauchon

    La Guilde des développeurs de jeux vidéo indépendants du Québec /

              

    Président

  • Jacob Guité

    DG et VP stratégie / La Base

              

    Avec plus de 14 ans d’expérience, Jacob Guité-St-Pierre possède un parcours unique en technologie, en marketing, en stratégie et en publicité. En 2008, alors qu’il était développeur web, Jacob fonde son entreprise de marketing numérique dans le coeur de New York où il se spécialise dans les écosystèmes web pour des marques telles que Fox et Sony. En 2011, suite à la vente de son entreprise, il revient à Montréal et devient directeur technologique chez TP1 (maintenant Havas). En décembre 2017, la passion pour l’entrepreneuriat le rattrape et il décide de se joindre à l’agence de création LaBase à titre d’associé, directeur général et vice-président, stratégie. Il veille aujourd’hui à la planification stratégique des clients, mais aussi à la gestion et au développement de l’agence.

  • Michel Jolicoeur

    / TRAM Média

              

    Plusieurs de ses productions ont reçu une reconnaissance internationale, dont le documentaire Salut Riopelle! et Mission Gaia du Centre des sciences de Montréal. En 2018, il a produit le spectacle multimédia et tous les médias interactifs de la nouvelle exposition permanente de la Cité de l’énergie de Shawinigan. Il est aussi membre fondateur des PRIX NUMIX.

  • Luc Normandin

    Producteur Exécutif / Timecode Lab

              

    Luc Normandin est Producteur Exécutif chez Timecode Lab. Il est diplômé d’un Bac en Médias Interactif et d’un D.E.S.S en communication marketing de HEC. Luc commence sa carrière en tant que programmeur à la Ville de Montréal, il intègre par la suite les rangs de Cossette et se retrouve à gérer, quelques années plus tard, des comptes et projets numériques d’envergure tels L’Oréal, GM, La Presse+ et Aéroplan. En charge des opérations chez Timecode Lab depuis 3 ans, Luc utilise ses connaissances et expériences, tant en numérique qu’en communication pour mener à bien les projets technologiques, interactifs et expérientiels de l’agence.

     

Award Team

  • Jean-François Leblanc

    Directeur artistique / GALA PRIX NUMIX

              
  • Sébastien Maheux

    Concepteur et scripteur / GALA PRIX NUMIX

              

Steering committee

  • Jean-François Charest

    Event producer / Virtuoze

              

    Jean-François Charest has been working in event production for more than 15 years. He had the chance to carry out many mandates for such organisations as the Regroupement des producteurs multimédias (RPM), the Alliance de l’industrie touristique du Québec, the Society for the Celebrations of Montréal’s 375th Anniversary, Éco-Entreprises Québec, PMI-Montréal, the City of Montreal, ATR associées du Québec, Tourisme Montréal, Tourisme Laurentides, ESG UQAM, and the Quebec Tourism Human Resource Council. He also demonstrated his talent in event management on behalf of many government departments, including the Ministère du Tourisme, Emploi-Québec, the Ministère de la Santé et des Services sociaux, and the Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport.

    Jean-François holds a specialized graduate diploma (D.E.S.S.) in Communication-Marketing from HEC Montreal and a bachelor's degree in Tourism and Hospitality Management from ESG UQAM. 

  • Raphaëlle Huysmans

    Vice president and executive producer / URBANIA

              

    Raphaëlle Huysmans is passionate about content and the media. With the URBANIA team since 2008, she was initially in charge of several television and online projects, before becoming a producer in 2009 and then executive vice president in 2015. She designs, develops and produces interactive and television projects such as the Fort McMoney documentary game (NFB, ARTE) or the C’est juste de la TV television series (ICI ARTV). She is an École des Médias de l’UQÀM graduate in Cultural and Media Production Strategies.

  • Pascal Pelletier

    Producer / Productions Figure 55

              

    Pascal Pelletier, producer for Productions Figure 55, has vast experience in production and direction. Since founding the company in 2006, he has contributed his talent and expertise to Figure 55 in order to develop creations that can be both classical and quirky, integrating the multiple facets of the new digital technologies. In 2007 he became a shareholder of Studio Plasma, where he served as production and development director. In recent years he distinguished himself in various fields, notably corporate video, documentary filmmaking, as well as mega video projections for major events. 2013 was a turning point in his career, as he initiated and produced his first 360-degree immersive, visual and musical film – “Harmonielehre” ­ developed with the Société des arts technologiques and the Montreal Symphony Orchestra under the direction of Maestro Kent Nagano. Since then he has completed more than twenty 360-degree and virtual reality projects.